1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Κυριακή 07-12-14: Διαγνωστικά Εργαλεία Μαθησιακών Δυσκολιών

PDF Εκτύπωση E-mail

Σεμινάριο

Διαγνωστικά Εργαλεία Μαθησιακών Δυσκολιών

 kalamata_220114

Η έγκαιρη αναγνώριση των προειδοποιητικών ενδείξεων ύπαρξης μαθησιακής δυσκολίας και η έγκαιρη παροχή στα παιδιά της απαραίτητης βοήθειας μπορεί να είναι το κλειδί για το μέλλον ενός παιδιού.

Σύμφωνα με το Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας, ένα στα επτά άτομα έχει μαθησιακές δυσκολίες. Είναι λοιπόν σημαντικό για τους γονείς να γνωρίζουν τα πρώτα σημάδια της μαθησιακής δυσκολίας ώστε να ζητήσουν την απαιτούμενη βοήθεια το συντομότερο δυνατόν. Όσο νωρίτερα ανιχνεύεται μια μαθησιακή δυσκολία τόσο περισσότερες είναι οι πιθανότητες μελλοντικής επιτυχίας του παιδιού στο σχολείο και στη ζωή. Τα πρώτα χρόνια στο σχολείο είναι εξαιρετικά σημαντικά για ένα μικρό παιδί.

Η πιο συνηθισμένη μαθησιακή δυσκολία είναι η δυσκολία στη γλώσσα και στη γραφή. Η ενημέρωση σχετικά με τις προειδοποιητικές ενδείξεις και η παροχή βοήθειας στα παιδιά, το συντομότερο δυνατόν, θα βοηθήσει στην επίτευξη αυτού του στόχου και θα βελτιώσει αισθητά τις πιθανότητες αυτών που έχουν κάποια μορφή μαθησιακής δυσκολίας να έχουν μεγαλύτερες ακαδημαϊκές επιτυχίες και περισσότερο αυτοσεβασμό.

Όλα τα παιδιά μαθαίνουν με ιδιαίτερα προσωπικούς τρόπους. Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες απλά επεξεργάζονται διαφορετικά τις πληροφορίες αλλά είναι γενικά κανονικής και ανώτερης του μέσου εξυπνάδας. Η μαθησιακή δυσκολία επηρεάζει την ικανότητα του παιδιού να διαβάζει, να γράφει, να μιλάει, να κάνει υπολογισμούς και να αναπτύσσει κοινωνικές σχέσεις.

Στη συνέχεια παρουσιάζονται ορισμένες πρώιμες ενδείξεις που συνδέονται συχνά με μαθησιακές δυσκολίες και εμφανίζονται από την προσχολική ηλικία μέχρι την τέταρτη τάξη. Πολλά παιδιά μπορεί να παρουσιάζουν μία ή δύο από αυτές, όμως τα συνεχή προβλήματα με πολλά από αυτά τα φαινόμενα είναι μια καλή ένδειξη ότι το παιδί μπορεί να έχει κάποια μαθησιακή δυσκολία.

  • Έχει καθυστερημένη ομιλία σε σχέση με τα άλλα παιδιά. Δυσκολία στην εκμάθηση των σχέσεων γραμμάτων και φθόγγων.
  • Έχει προβλήματα προφοράς. Μπερδεύει απλές λέξεις (τρέχω, τρώγω, θέλω).
  • Παρουσιάζει αργή ανάπτυξη του λεξιλογίου, συχνή αδυναμία εύρεσης της σωστής λέξης. Κανει συστηματικά λάθη ανάγνωσης και ορθογραφίας συμπεριλαμβανομένης της αντιστριφής (β/θ), του αναποδογυρίσματος (η/ω) και της μετάθεσης των γραμμάτων (ποτό-τόπο) και των αντικαταστέσεων (βόδι-πόδι).
  • Έχει δυσκολία να κάνει ομοιοκαταληξίες κάνει λάθη στη σειρά των αριθμών και μπερδεύει τα αριθμητικά σύμβολα (+, -, *, /, =).
  • Παρουσιάζει δυσκολία στην εκμάθηση των αριθμών, των γραμμάτων της αλφαβήτου, των ημερών της εβδομάδας και αργή ανάκληση γεγονότων.
  • Είναι εξαιρετικά αεικίνητο, αποσπάται συχνά η προσοχή του.
  • Αργεί να μάθει νέες δεξιότητες και βασίζεται κυρίως στην απομνημόνευση.
  • Έχει δυσκολία στη επικοινωνία με τα άλλα παιδιά. Ενστικτώδης, με πλήρη έλλειψη προγραμματισμού.
  • Παρουσιάζει μικρή ικανότητα στην εφαρμογή κατευθύνσεων και διαδικασιών. Ασταθές κράτημα μολυβιού.
  • Δυσκολεύεται στην εκμάθησης της ώρας.
  • Παρουσιάζει κακό συντονισμό, δεν αντιλαμβάνεται το φυσικό περιβάλλον, παθαίνει συχνά ατυχήματα.

Διάγνωση: Ο ειδικός θα κάνει μια αξιολόγηση βασιζόμενος στις πληροφορίες που θα δώσετε αλλά και σε πληροφορίες από έγκυρα και αξιόπιστα τεστ . Τα τεστ αυτά θα πρέπει να είναι σταθμισμένα, δηλαδή να έχουν χορηγηθεί σε μεγάλη ομάδα πληθυσμού έτσι ώστε ο ειδικός να μπορεί να εντοπίζει αν το παιδί έχει κάποιο έλλειμμα συγκρίνοντάς το με τα παιδιά της ηλικίας ή της τάξης του. Παράλληλα θα σας ζητήσει πληροφορίες για την ανάπτυξη ή τη συμπεριφορά του παιδιού ενώ κάποιες φορές είναι απαραίτητο να υπάρξει και επικοινωνία με το σχολείο του παιδιού.


Πρόγραμμα Υποστήριξης: Σε περίπτωση που εντοπισθεί μια δυσκολία ο ειδικός που θα αξιολογήσει το παιδί σας θα πρέπει να σας προτείνει κάποιο πρόγραμμα αντιμετώπισης. Το πρόγραμμα μπορεί να περιλαμβάνει περισσότερες του ενός είδους συνεδρίες π.χ. μπορεί το παιδί να έχει ένα ελαφρύ πρόβλημα λόγου αλλά εκτός από Λογοθεραπεία να χρειάζεται και Εργοθεραπεία λόγω κάποιας δυσκολίας στη λεπτή κινητικότητα, την ανάπτυξη ή τη συμπεριφορά. Η συχνότητα με την οποία θα γίνεται το πρόγραμμα εξαρτάται από το είδος και το βαθμό της δυσκολίας που αντιμετωπίζει το παιδί σας. Οι συνεδρίες, θα πρέπει να είναι ατομικές, ενώ μπορούν να είναι ομαδικές μόνο όταν υπάρχει σοβαρός λόγος ο οποίος θα πρέπει να σας έχει αναλυθεί από το θεραπευτή. (Πηγή: www.e-merologio.gr ).



Θεματικοί άξονες του σεμιναρίου

Στο σεμινάριο θα αναπτύξουμε θέματα όπως:

  • Κώδικας Δεοντολογίας
  • Τα Διαγνωστικά Εργαλεία
  • Η Διάγνωση - Αξιολόγηση των ΜΔ
  • Η Εφαρμογή των Διαγνωστικών Εργαλείων
  • Μοντέλο Ανάπτυξης Διαγνωστικού Εργαλείου 
 

Χρήσιμες πληροφορίες:
Πόλη Διεξαγωγής: Αθήνα
Ώρες Διεξαγωγής: 11:00-15:00

Ώρες Προσέλευσης &

Παραλαβή Φακέλου Σεμιναρίου:

10:00-10:45
Έναρξη Σεμιναρίου: 11:00
Διάλειμμα - Καφές: 13:00-13:30
Ολοκλήρωση Σεμιναρίου: 15:00
Παραλαβή Βεβαιώσεων: 15:00-15:30
Επιμορφωτής:

Γιάννης Κοσμόπουλος, Δάσκαλος Ειδικής Αγωγής,

Εκπαιδευτής Ενηλίκων

Δίδακτρα Σεμιναρίου

Δίδακτρα: 25€,  Εκπαιδευτικοί: 20€,  Εργοθεραπευτές: 20€, Φοιτητές: 15€,   Άνεργοι: 15€


Παρέχονται:
  • Σημειώσεις  
  • Βιβλιογραφία
  • Βεβαίωση
  • Επιπλέον Πιστωτικές Μονάδες (4)

Επικοινωνία

Πληροφορίες - Εγγραφές:

  • Τηλέφωνα:  210-3846930
  • e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. ΕΝΤΥΠΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
  • sms: 698 68 09 035 (ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

Είσοδος e-learning

Περιοδικό e-merologio

  
Το ΑΙΕ στα social NetworksΤο ΑΙΕ στα social Networks