1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Ηράκλειο Σάββατο 18/03/17: Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες-Δυσλεξία

PDF Εκτύπωση E-mail

dyslexia2016Σεμινάριο:

Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες - Δυσλεξία

 

Οι μαθησιακές δυσκολίες αποτελούν μία σχετικά ετερογενή ομάδα δυσκολιών που σχετίζονται, αλλά και επηρεάζουν, κυρίως, τη σχολική επίδοση. Αρκετές είναι οι απόπειρες των επιστημόνων που προσπάθησαν να δώσουν έναν ευρύτερα αποδεκτό ορισμό για τις μαθησιακές δυσκολίες χωρίς, όμως, ακόμα και σήμερα να υπάρχει η επιθυμητή συναίνεση (Little, Akin-Little, & Richards, 2006).

Μελετώντας τους ορισμούς που κατά καιρούς δίνονται για τις μαθησιακές δυσκολίες, εντοπίζουμε ως κοινό πρωταρχικό παράγοντα αναφοράς την ανάγνωση. Οι αναγνωστικές δυσκολίες αρκετές φορές αποδίδονται από τον όρο δυσλεξία (International Dyslexia Association, 2002), μια διαταραχή με νευρολογική βάση, συχνά κληρονομική, όπως αναφέρουν ο Πόρποδας (1997) και ο Αναστασίου (1998), η οποία εδράζεται στον χώρο της ανάγνωσης και της ορθογραφημένης γραφής και εκδηλώνεται με σημαντικό αριθμό λαθών στην ανάγνωση (Olson, 2005). Εξαιτίας της σύγχυσης που περιβάλλει τον όρο δυσλεξία, αφού δεν μπορεί να υπάρξει ένας κοινά αποδεκτός ορισμός, παρά μόνο αποδεκτά κριτήρια αποκλεισμού (Reid, 2005), προτείνεται να αποδίδεται περιφραστικά ως ειδική μαθησιακή δυσκολία στην ανάγνωση.

Η Παγκόσμια Ένωση Νευρολογίας έδωσε έναν ορισμό αποκλειστικά για τη δυσλεξία:

«Δυσλεξία είναι μια ανικανότητα που εμφανίζεται με δυσκολία στην εκμάθηση της ανάγνωσης, παρά την παραδοσιακή διδασκαλία, την επαρκή νοημοσύνη και τις κοινωνικο – οικονομικές ευκαιρίες. Οφείλεται σε θεμελιώδεις γνωστικής μορφής ανικανότητες που είναι συχνά οργανικής αιτιολογίας»

(όπως παρατίθεται στα: Mississippi Department of Education, 2002; Shaywitz, Escobar, Shaywitz, Fletcher, & MaKuch, 1992).

Λίγα χρόνια αργότερα ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (1997) στο εγχειρίδιο “Ταξινόμηση ICD – 10 Ψυχικών Διαταραχών και Διαταραχών Συμπεριφοράς”, αναφέρθηκε στην ειδική μαθησιακή δυσκολία της ανάγνωσης και την κατέταξε ως υποκατηγορία των “Ειδικών αναπτυξιακών διαταραχών των σχολικών ικανοτήτων” (F81:304). Στην περιγραφή αυτή τονίζονται: η απρόσμενα χαμηλή επίδοση, η ασυμφωνία νοητικού δυναμικού και επίδοσης και οι παράγοντες αποκλεισμού.

Όλοι αυτοί οι ορισμοί και οι προσπάθειες αποσαφήνισης της έννοιας και των χαρακτηριστικών της δημιούργησαν μεγαλύτερη σύγχυση στους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι ήθελαν ξεκάθαρες διευκρινίσεις του τι είναι η δυσλεξία και καθοδηγητικές οδηγίες αντιμετώπισής της στην καθημερινή σχολική πραγματικότητα. Το τοπίο γίνεται ακόμα πιο θολό με το πλήθος των προτεινόμενων παρεμβάσεων και των (συχνά δαπανηρών) προγραμμάτων που έχουν αναπτυχθεί αναφορικά με τη δυσλεξία (Reid, 2003). Επιπλέον ο Silver (2001) αναφέρει ότι υπάρχουν πολλές αναφορές γονέων οι οποίοι αμφισβητούν τις προτεινόμενες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις και έτσι, επιβεβαιώνεται ότι η αποτελεσματική παρέμβαση για ένα παιδί, για κάποιο άλλο μπορεί να μην έχει τα αναμενόμενα οφέλη. Είναι σαφές πλέον ότι η έρευνα για τις παρεμβάσεις θα πρέπει να στραφεί στη σχολική αίθουσα. (Ζωή Κρόκου)


Θεματικοί άξονες του σεμιναρίου

  • 1η Ενότητα: Δυσλεξία: Ορισμός και Αιτιολογία
    • Οι Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες
    • Τι είναι η Δυσλεξία; Ορισμός και Ιστορική Αναδρομή
    • Συχνότητα, αιτιολογία και διάγνωση της Δυσλεξίας
    • Πως και απο ποιους γίνεται η διάγνωση της Δυσλεξίας;
    • Κατηγορίες και Τύποι Δυσλεξίας
    • Γενικά Χαρακτηριστικά των Δυσλεξικών Ατόμων
    • Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των μαθητών με Δυσλεξία (γραφή, ανάγνωση, ορθογραφία, κατανόηση-προφορική έκφραση)
  • 2η Ενότητα: Αντιμετώπιση και Παρέμβαση
    • Παρέμβαση στο Σχολείο
    • Διαφοροποιημένη Διδασκαλία
    • Οι γονείς του παιδιού με Δυσλεξία: από την αποδοχή του προβλήματος στη συνεργασία και τη διαμόρφωση του κατάλληλου περιβάλοντος μελέτης


Χρήσιμες πληροφορίες:
Πόλη Διεξαγωγής: Ηράκλειο - Κρήτη
Τόπος:

Ξενοδοχείο ATRION, Χρονάκη 9, Ηράκλειο, Κρήτη

Τηλ. 2810 246 000, Φαξ. 2810 223 292

Ώρες Διεξαγωγής: 10:00-14:30

Ώρες Προσέλευσης &

Παραλαβή Φακέλου Σεμιναρίου:

09:15-09:45
Έναρξη Σεμιναρίου: 10:00
Διάλειμμα - Καφές: 12:30-13:00
Ολοκλήρωση Σεμιναρίου: 14:30
Παραλαβή Βεβαιώσεων: 14:30-15:00
Επιμορφώτρια:

  

 Ζωή Κρόκου, Δρ Ειδικής Παιδαγωγικής

Δίδακτρα Σεμιναρίου

Δίδακτρα: 30€, Φοιτητές 25€,   Άνεργοι 25€


Παρέχονται:
  • Σημειώσεις  
  • Βιβλιογραφία
  • Βεβαίωση

 Επικοινωνία:

Πληροφορίες - Εγγραφές:

  • Τηλέφωνα:  210-3846930
  • e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. ΕΝΤΥΠΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
  • sms: 698 68 09 035 (ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ)

Είσοδος e-learning

Περιοδικό e-merologio

  
Το ΑΙΕ στα social NetworksΤο ΑΙΕ στα social Networks